Friday, October 7, 2011

6 bulan telah berlalu

06 April 2011
sebagaimana telah terjadual, itulah yang berlaku.. dalam keadaan yang tenang dan aman (physically).. hubungan yang sah itu telah berakhir.

saat semuanya selesai, aku masih kejung tiada rasa.. menanti kiranya ada sesuatu 'perasaan' yang terbit.. tapi gagal.. tetap sama! tiada rasa..

sekarang sudah lebih 6 bulan aku dengan kehidupan baru.. :) susah, payah, jerit, perih memang perlu dan telah dilalui.. alhamdulillah, ada kekuatan (dari ALLAH pastinya) untuk aku .. cuma satu, aku belum bersedia untuk berhadapan dengan masyarakat..

status sebenar aku masih dirahsiakan.. cuma sedara dan teman rapat saja yang tau.. dari sudut ini, aku bersyukur, aku punya teman2 rapat yang cukup supportive.. aku pun tidak menjangka sekuat ini rahsia aku mereka simpan..

aku sebenarnya bukanlah kisah sangat kalau status aku diketahui orang pun, cuma aku tak sanggup bayangkan betapa cepat cerita itu akan 'bergerak' nanti.. lagi tak sanggup ada yang datang bertentang mata dan bertanya itu ini.. ok, itu aku tak sanggup.. lagi2 bila dah lama begini.. malaslah mau cerita..

dan kini aku bersyukur kembali punya hati dan 'rasa'.. terasa hidup lebih bermakna.. terasa betol mendapat kembali diri sendiri.. :)

No comments:

Post a Comment