Monday, October 25, 2010

akan ada sesalkah?

malam ni melayan lagu sg lui dari aizat dan lagu hanyut dari faizal tahir..
melodi lagu sg lui itu sangat indah.. ulang 88 kali pun tetap rasa indah, tak jemu jemu..
wpun lirik tu tak tacing pada diriku, mungkin tacing pada orang lain..
tapi layaann...



lagu hanyut faizal tahir tu plak sangat kena lah..
tapi kalo ditujukan oleh dia pada aku lah...
penyesalan atas pengabaian..
alangkah..



alangkah baik dan bagusnya..
kalau ada penyesalan sebegitu pada diri dia..
ya, dia mungkin menyesal (otak saya percaya, tapi hati saya tidak)..
tapi dia tak mungkin memahami, sebab dia tak rasa..
sikit pun dia tak boleh selami apa yang aku rasa atas apa yang dia buat..

aku pun tak tau kenapa tak boleh nampak sedikit pun keikhlasan dia..
dari dulu sampai sekarang... soalan yang selalu aku benam begitu sahaja sebab sakit otak giler kalau fikir lelama.. memang tak boleh nak jawab.. even sampai skang...

and now saya rasa saya dah makin selesa dengan keadaan skang..
saya dah dapat membiarkan dia lepas pergi..
dah tak ada rasa dada nak pecah, rasa tak keruan bila dia tak da..
ok saya bohong, bukan la tak da langsung.. tapi sangat sedikit..
under kontrol.. dah jadi lebih selesa kalau dia tak da..

any relevan reason for that?
ermm kan ada entry yang saya post untuk backdated 19 Okt tuu..
bersamaan entry itu ditulis, saya kirim juga email untuk dia..
let him know what i've been going thru...
masa tu dia tak da, outstation..
dan sebelum dia pegi tu pun, dia dah tengok airmata saya..
memang saya sangat sedih.. dan saya sangat harap dia peluk saya masa tu..
mungkin sampai masa saya sangat rindu.. rindu pada seorang suami..
i really need him.. 2 hari tu saya memang bukan menangis..
saya meraung.. tengah baca quran pun, saya stop dan meraung..
saya dah tak tertanggung... saya mintak sangat dengan tuhan, saya mahu seorang suami..

saya perempuan.. orang sana sini tengok dan tau, saya dah berkahwin..
sepatutnya saya ada seorang suami yang menjaga saya, ketawa dan menangis dengan saya...
peluk bahu saya, usap tangan saya.. pandang mata saya..
tapi saya tak da.. boleh kah orang terima.. dapatkah orang percaya..
mungkin boleh.. tapi agak susah kan..??
kalau pun bukan acara kasih sayang lain, yang satu tu tentu dapat kan..
taak.. itu pun saya tak ada..

ok... itu cerita akar umbi.. nanti saja saya sambung...

dan walaupun selepas saya email dia, oh saya gerenti dia sudah baca email tersebut..
dia orang yang sibuk, nak tdo keja, celik mata keja.. mustahil dia belom baca.. tambah plak saya email tu semasa dia 'sepatutnya' bekerja..
ya dan juga skang sudah pakai BB, jadi saya sangat percaya dia sudah baca email tersebut..
malangnya saya tak dapat apa2 respons, thru email itself, sms, action, atau apa..
dan keadaan tetap juga samaa..

jadi apa lagi yang perlu saya kata, apa lagi perlu saya harap..
dia memang sangat keras hati..? atau dia langsung tiada hati..?
ego kah? ah saya memang perlu diberi penerangan berkenaan perkataan ini.. E.G.O
sungguh, saya tak paham... saya tak reti...

maka selepas itu lah,
jalan sudah semakin jauh mungkin.. saya semakin tak kisah.. kalau dulu, cuma mulut saja selalu bising marahkan otak yang gigih nak fikir mana dia pegi, kenapa dia menipu.. otak tetap jugak mahu fikir, hati tetap jugak dup dap dup dap tak keruan, skang sudah tidak lagi.. ok bohong lagi..
rasa itu cuma tinggal sket2 dan kadang2 sahaja sebab otak dah pandai dengar kata.. hati kata jangan fikir, then otak pun stop.. huhu

dia pun makin senang.. lagi tak ditanya, dah tentulah lagi tak payah nak diberitahu..
jadi cuma perlu mencari masa mahu bertanya, "bila kita nak senangkan lagi jalan ni"....

No comments:

Post a Comment