Saturday, October 23, 2010

dan sebenarnya...

dan bila nak mula tulih di blog.. terus jadi payah.. padahal kalau sekadar bukak kat notepad tu, boleh jer aku mengarang.. aku pun tak paham sungguh kenapa..

again, the reason i create this blog is to.. kuarkan semua yang terbuku di hati.. luahkan semua yang tak tersampai secara berdepan, say it out loud anything just crossed my mind, share it world wide web (ecehh betol la.. kat internet.. kan www tu).. i hate to keep it anymore.. tapi dah jadi macam tak tertulis la pulak yang sedih or yang meruntun jiwa di sini.. pemalu sangat kah aku.. auww lempang sedass..

i do owned a blog.. with my piccas n my life's story.. but then, i found that is soo difficult for me to write there.. tah, rasa tak sampai ati.. rasa nak kena jaga orang tu, jaga orang ni... dan dengan cerita hidup yang makin menyedihkan, buat lagi susah nak tulis..

bukan mahu bersembunyi, atau hipokrit, atau apa.. cuma aku tak suka orang bersimpati.. seriously.. SANGAT TAK SUKA.. that's the main reason.. i want people around me to stay happy.. dengan harapan aku dapat tumpang kebahagiaan tu.. nanti kalau derang tau citer sedih2 ni, derang lak tumpang sedeyh aku.. tamo lah cenggitu.. tak best langsung.. abih kat mana aku nak happy2 lagi..


sebab tu all this while, aku lebih suka simpan jer semua yang sedih2.. but now, atas tekanan keadaan dan tekanan perasaan yang (mungkin) sudah sampai masanya untuk meletup, dah ramai yang tau.. (i mean) family n some frens.. and bila jadi cam tu (semakin hari makin ramai yang tau), dah jadi stress plak pada aku.. kerana atas sebab yang sama, aku tak suka orang simpati pada aku.. kang kejap2 aku nangis, kejap2 aku stress..

sharing tu perlu.. atas banyak sebab... tapi masalahnya aku ler suka perasan bukan2.. aku tak suka kang nanti aku tengah2 jalan sonok kat shoping mall ker nak tengok wayang ker, katakan TER jumpa la orang yang tau citer sedih aku.. pastu kang lepas tu, mesti dia fikir, laah kesian dia.. tengok wayang sorang2.. tu lah, bla..bla.. bla.. itu kalo dia sok sek sok sket belakang jer ok jugak.. kang ada plak yang (rapat la biasanya) sms ker call plak nanti.. ko ok ker.. tersentuh hati aku jumpa ko makan sorang2 tadi.. bla.. bla.. bla.. adoii tu yang aku tak suka..

aku suka orang amik berat, sapa tanak.. tu tanda orang sayang.. aku sukaa sangat.. tapi bila jadi simpati tu aku tak suka.. sesak lah.. sesak.. tapi jangan tak tanya aku langsung plak.. menangis meraung jugak aku nanti, dah lah nasib camni, takda orang amik tau plak..

jadi apa ko nak ni labuuu.. oh tak paham eh.. aku pun tak paham jugak.. so dari aku susah2 nak terang kat orang apa aku nak n apa aku tak nak.. baik lah aku hidup seadanya skang.. tak payah la aku ceta depan2 sangat eh.. aku cerita sembunyi2 muka jer..

soo.. biarlah aku share kat sini jer secara low profile nyer (ecehh).. kot2 ada yang tersesat membaca di sini, yang ada pengalaman yang sama ker, or apa jer.. jom la bebel sama2 ngan aku eh.. aku dulu suka baca 4,5 blog favourite ni jer.. jarang bloghopping.. tapi baru ni, ada sekali tu aku merayap sana sini.. naahh sedar2 kol 630 pagi.. hamik ko.. merasalah tdo tak berkualiti, kejap2 jaga, kejap jaga.. matahari dah meninggi kan..




*gambar hiasan*

aku kalo sedih kena cenggini nanti.. nak peluk jer.. abih sapa nak peluk aku doploh pat jam.. tak da kan.. jadi lebih baik orang tak tau, aku pelok diri sendiri jer..

No comments:

Post a Comment