Saturday, October 23, 2010

backdated ~ Oct 19, 2010

beratnyaa..
susahnyaa..
saya tak boleh berhenti menangis..
sedih saya tiada tempat berkongsi..


betol,
saya tak punya kawan..
saya tak punya sesiapa pun..

senang jadi kamu,
selalu ada plihan untuk lari...

semalam saya janji tidak mahu menangis lagi..
semalam saya cadang mahu keluar berlibur...
tapi hari ini.. pagi2 saya sudah menangis..
dan sekarang saya masih meraung...

sungguh,
saya masih sedar dan tahu,
saya perlu kesiankan diri saya,
saya tau saya perlu kuat..
kuat dalaman supaya luaran saya akan jadi kuat juga..
tapi........
saya tak tau kenapa saya kalah begini..

saya teringin mencurahkan segalanya pada kamu..
saya mahu kata "sayang, saya sepi, saya sunyi"
saya mahu dipeluk kamu..
saya mahu dengar kamu kata kamu masih sayangkan saya....
saya mahu dengar kamu kata kamu pergi cuma untuk seketika..
sabarlah sayang...

tapi bila saya ingatkan itu..
saya jadi benci..
ingin di campak saja komputer ini,
biar pecah berderai di dinding..
ingin ditendang saja bantal ini,
biar pecah disiat bilahan kipas..


saya perlu kekuatan...
tapi tidak tahu dari mana kekuatan itu perlu datang..
saya sudah menangis meraung pada tuhan semalam..
dengan harapan hari ini tiada lagi airmata untuk hari ini..
tapi...

saya tidak boleh berfikir apa sekarang...
saya cuma mahu pelukan..
mungkin itu boleh hentikan deraian airmata yang membanjir ini..

ya tuhan, aku perlu kekuatan dariMu..
tolong laah...

No comments:

Post a Comment