Monday, March 21, 2011

hingga ke akhirnya

hari ini tiba2 terfikir2, berkira2 mahu menulis sesuatu buat dia...
andainya ayat2 akhir ini mampu membuka matanya..
mampukah? entah!


memang! memang rasa tidak sedap hati dibenci begini..
mungkin bukan dibenci...
tapi kalau dipulau begini sekali..
apa lagi tandanya.. benci tentunya..


aku cuma mahu dia sedar..
sampai bila lagi mahu menidakkan kenyataan...
ayuhlah... sedarlah..
seminggu.. 2 minggu.. atau sebulan lagi..
hidup bakal bertukar... berubah!


pada zahirnya saya nampak bersedia...
tapi bersedia tak bermakna saya tak sedih, tak kecewa, tak ralat semua ini berlaku...
saya bukan berjanji bersama untuk cuma 5-6 tahun..
saya bukan mahu cuba-cuba membina bahagia sementara...
saya sudah tetapkan pilihan ini hingga hujung nyawa..
saya sudah membayang cahaya-cahaya cinta yang akan lahir...
tapi itu semua tidak diizinkan berlaku..
apa lagi daya kita ada..
terima lah.. tidak perlu menambah dosa begini..

saya pasrah melihat kamu begitu...
dan saya kira saya harus akur..
hingga ke akhirnya pun benteng itu tetap kukuh... tetap utuh..

No comments:

Post a Comment