Friday, March 25, 2011

tatkala sepi mencengkam

being alone is not easy.. definitely NOT!!
walau semeriah mana pun kehidupan di luar sana..
kesepian itu tetap menyesakkan.. sangat!!

sepi itu ada ketika sangat sukar dirungkaikan..
mungkin senang dimengertikan, tapi payah untuk diluahkan..

di tengah gelak tawa sahabat dan kawan,
di celah kehidupan yang gembira..
sepi itu tetap di situ..

ruang itu tetap kosong tidak terisi..

(MONOLOG aku)
kamu bukan baru alami kesepian ini..
kamu bukan tidak biasa memujuk diri sendiri..
lalu kenapa...?
kenapa jadi hilang arah begini..

kamu telah lalui ini sekian lama..
kamu cuba berjuang untuk keluar dari kesepian ini..
jalannya telah ada...
sabarlah..
teruskan menjadi rapat dan akrab dengan tuhan..
DIA MAHA MENDENGAR...
dan DIA sentiasa ada..
mengadulah.. menangis laah..

mintalah agar dikuatkan hati..
kamu kini di fasa kedua..
dan pasti akan ada fasa ketiga..
untuk itu bersedialah...

berdoalah kekuatan kamu juga meningkat ke peringkat seterusnya..


saya gembira saya jadi cekal..
cuma saya takut kecekalan saya datang bersama kekerasan hati..

keras hati yang takkan dapat berlekok lagi...

ya ALLAH.. sentiasalah buka pintu hatiku untuk kebahagiaan dunia dan akhirat..

aamin ya rabbal 'alamiin...



credit : pic hasil google-ing...

No comments:

Post a Comment