Sunday, November 20, 2011

karma kah? sorriiii..

ohh tiba tiba aku jadi begitu memahami..
kenapa dia pernah cakap 'jangan tambah seksa saya lagi..'

now siapa yang ada untuk masak masakan kegemaran dia..
dulu selalu cakap nak belajar masak dari mak..
dan selalu jugak end up tengok jamie oliver jer masak..
then makan masakan tu (dalam mimpi) :p

dulu wpun tak sepertinya (sometimes), tp boleh jugak la aku masak untuk dia..
boleh jugak la dia berangan nak makan apa..
yang simple simple la..
kalau yang berat tu boleh balik bermanja dengan mak..
setiap kali tu pun akan janji nak bangun awal awal bawak mak pergi pasar..
end up mak akan pegi pasar sendiri... :p

now, aku tak der (tak da hal sangat la kan)
but to make it worst, mak pun dah pergi.. (ok, ini sedih)

dengan siapa dia nak bermanja...
dulu waktu aku dan mak ada..
saat dia dan si dia sana dalam keadaan genting..
kami kurang dipedulikan..
nak balik jumpa mak sama-sama pun, aku yang kena ajak..
balik pun kadang-kadang tidur jer..

seriously sekarang dengan siapa dia nak bermanja..
ya, memang boleh cari yang baru..
tapi boleh ke nak terus manja suruh masak..
(ehh kalau nak, boleh jer...) oh ok!!

mak akan masak daging masak itam (yang ni of coz we BOTH missed the most)..
nasik tomato, kari kepala ikan..
dalca daging mak.. (ohh yummy)
begedil.. n so much more...

dan aku biasa masak..
spagetti bolognese.. kteaw kungfu.. sup ayam..
bakar daging.. buat salad..
oh paprik belut... (huhu.. because u want it badly)

rindu tu tak? rindu my kteaw kungfu tak?
ohh itu banyak boleh cari kat kedai..
but my spagetti?? itu tak boleh cari i guess..
rindu nak makan tak?

ermm, maybe u can find different menu, rite?

i may be act mean today...
but who will always be soooo big-hearted bout this..
people will say karma.. so am i..

or it is just about life is like a wheel..??

i spent most of my time on internet back then..
just to make myself occupied..
just to make me feel accompanied..
just to say out my heart...
just to comfort my heart that there are peoples out there who love me..
no matter what i live with is just a wall...
oh brick wall! my fb wall is just superb n happening.. :)

but now, who looks like spent more time on facebook..
who seems to find loves and attentions there..
know what, for me.. u dont look like sharing..
u look like lonely-ing.. are u??

ok, enough being mean!!

saya harap saya tidak bertepuk tangan dengan apa yang terjadi..
tapi saya manusia biasa..
memang terdetik rasa puas hati bila ini yang terjadi..
sesekali memang terasa ingin ketawa...

tapi saya betul harap kamu belajar..
dulu saya selalu ajak kamu belajar tentang kekecewaan lalu..
tapi tahulah, kata-kata saya tidak pernah membekas untuk kamu...

jadi, kali ini.. saya tidak bercakap lagi..
tapi saya tetap berharap kamu dapat belajar..
belajar menghargai apa yang kamu ada..
belajar menghargai apa yang di depan mata..
no matter how hard or easy you get that stuff..

belajar sharing.. belajar speak from the heart..
belajar not to be perfect..
selagi makhluk itu adalah manusia, saya tak rasa dia berharap everything will be perfect all the time..
shit does happen..
dan kesilapan, kekurangan, kelemahan tu akan lebih mewarnai hidup...
akan lebih mendekatkan, mengeratkan..
u should do it natural way ok..

nevertheless, semoga berbahagia..
find your true love, feel it n enjoy it.. dont let it miss again..

No comments:

Post a Comment